23 Mac 2010

Taklimat Bersama Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM)


Pagi tadi, satu taklimat mengenai promosi perniagaan menerusi laman web Kampung Olak Lempit diadakan di Dewan Masyarakat Jalan Seri Gambut, sewaktu perjumpaan mingguan Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) Kampung Olak Lempit sedang berlangsung. Setelah diberi laluan oleh pengerusi AIM, kumpulan sekretariat JKKKP yang diketuai oleh saudara Russaidi Ramlan dan saudara Mohd Zamzuri (Angah) menyampaikan taklimat bagaimana usahawan IKS kampung ini boleh mengambil bahagian dalam usaha mempromosikan perniagaan mereka ke luar kampung.

Di kesempatan ini juga, kedudukan terkini website kampung, olaklempit.com turut ditunjukkan. Beberapa soalan diajukan oleh ahli AIM dari segi keberkesanan dan kaedah sesuai bagaimana promosi ini perlu dijalankan. Sesudah diberi keterangan, ada juga sebahagian ahli AIM yang sudahpun mempunyai laman web perniagaan mereka sendiri. Di sinilah website kampung berperanan untuk mendapatkan 'traffic' atau tontonan orang ramai kepada iklan-iklan mereka.

Di kesempatan ini juga, seluruh warga Olak Lempit dijemput hadir beramai-ramai ke majlis perasmian website yang akan diadakan pada hari Sabtu, 27 Mac ini, bermula jam 9 pagi, bertempat di perkarangan ZETCOM. Peluang tapak pameran atau 'booth' juga dibuka secara percuma kepada semua warga Olak Lempit yang berminat. Untuk keterangan, bolehlah merujuk kepada Angah di talian 017-669 0178.

Semoga usaha mempromosikan kampung dan sebarang perusahaan membuahkan hasil dari kesepakatan semua pihak. InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan