17 Mac 2010

Puan Rahimah Meninggal Dunia

Suasana pilu menyelubungi keluarga Almarhumah puan Rahimah M.Yatim,72 tahun, apabila beliau telah pergi buat selama-lamanya untuk menemui penciptanya pada 12hb Mac, 2010 pada jam 6.00 pagi di Hospital Daerah  Banting. Sesungguhnya seluruh masyarakat Kampung Olak Lempit merakamkan simpati dan ucapan takziah kepada keluarga beliau. Puan Rahimah merupakan isteri kepada Almarhum Hj Senan bin Wear yang juga telah meninggal dunia pada bulan jun tahun lalu. Beliau amat dikenali dikalangan penduduk kampung kerana terlibat sebagai salah seorang peniaga di pasar malam.
Menurut anak lelaki beliau, En Azman bin Senan, ibunya mengidap berbagai penyakit seperti kencing manis, darah tinggi dan jantung. Sebelum almarhumah meninggal dunia, beliau ada bersama dengan al marhumah. Ketika itu, ibunya kelihatan sihat seperti biasa tanpa menunjukkan tanda-tanda yang kurang menyenangkan. Oleh itu, beliau pun mengambil keputusan untuk pulang ke rumah bagi tujuan mengambil pakaian untuk ibunya itu. Namun, tidak lama selepas tiba dirumah, beliau dihubungi olah pihak hospital, memaklumkan yang ibunya telah meninggal dunia.

Jenazah beliau selamat dikebumikan ditanah perkuburan Islam Kampung Olak Lempit sebelum solat Jumaat. Pihak keluarga amat berterima kasih kepada penduduk kampung yang sudi menziarahi Almarhumah serta membantu menyempurnakan jenazah beliau. Didoakan semoga rohnya di tempatkan bersama-sama dengan orang-orang yang solehah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan