23 Mac 2010

Gotong – Royong Bersihkan Dewan

Pada hari Ahad, 21 Mac lepas, sekumpulan warga Olak Lempit telah mengadakan gotong-royong membersihkan kawasan Dewan Masyarakat Jalan Pasar. Gotong-royong ini merupakan persiapan kapada "Program Mesra Rakyat" yang akan diadakan di tempat tersebut. Seramai 15 orang kampung ini telah terlibat bersama-sama membersihkan dewan ini.

Walaupun berhadapan dengan bekalan air yang masih belum disambungkan, ternyata semangat gotong-royong di kalangan mereka amat tinggi. Antara kerja-kerja yang dilakukan adalah memotong lalang, pokok liar, membersihkan longkang dan mengemas bilik gerakan untuk melancarkan pergerakan program tersebut.

Tidak ketinggalan juga kaum wanita kampung yang turut sama bergotong-royong membersihkan kawasan. Sebahagiannya juga mengambil tugas mengumpulkan dan mengasingkan barangan buah tangan yang akan diberikan kepada penerima terpilih bagi program ini. Ternyata, kerjasama seperti inilah yang dapat merapatkan hubungan silaturahim antara badan-badan masyarakat seperti JKKKP, UMNO, JKKK, NGO, persatuan dengan penduduk setempat. Diharap usaha seperti ini dapat berterusan buat selama-lamanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan