27 Januari 2010

Cuci Parit Kurangkan masalah banjir.











27 Januari 2010
Kerja-kerja membersih parit di kampung Olak Lempit telah dilaksanakan oleh kontraktor yang dilantik oleh pihak JPS. Kerja-kerja tersebut telah bermula sejak seminggu yang lalu, melibatkan parit Jln Seribu Tahun dan parit Jalan Besar. Kerja-kerja tersebut diharap dapat membantu menyelesaikan masalah banjir yang berlaku di kawasan batu 39 hingga batu 38.

Sebelum itu, pihak JKKKP telah mengeluarkan peruntukan sendiri dengan mengupah jentolak untuk membersih parit di Jln Hj Wahab.Tindakan pantas JKKKP telah dapat mengalirkan air dari parit jalan besar, yang mana sebelumnya beberapa rumah di kawasan tersebut ditenggelami air. Berdasarkan tinjauan yang dibuat, kerja-kerja tersebut telah hampir selesai dan seandainya hujan turun pada waktu ini, dijangka parit tersebut mampu untuk menampung air hujan.

Sementara itu, penduduk kampung dinasihatkan supaya sentiasa menjaga kebersihan parit dikampung, jangan membuang sampah atau apa jua benda buangan kedalam parit. Tindakan ini dapat mengelakkan masalah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan